torsdag, augusti 30, 2007

Back to my roots.

Igår hade vi två middagshäng på samma kväll. Först hemma hos helena där de flesta åt linssoppa medans jag glad i hågade tuggade i mig mer "ketchupvänlig mat" som Pippy uttryckte det. Den maten köpte jag på Hot Pita pocket, världens mest diskreta ställe mitt på skånegatan som jag aldrig sett innan. Där vid disken sålde dom lakritsrötter.

För dig som inte vet vad lakritsrötter är så är det precis vad det låter som. Det är trärötter som smakar lakrits. Man suger och tuggar på dom som en gorillaunge tills dom blir fransiga och blöta. Mycket gott. Så det har jag gnagt på hela dan idag och känt mig mer besläktad med våra digitalklocks-lösa släktingar än någonsin.

Sen gick vi hem till frida och åt försenad sommarmat. Det bjöds på sill och potatis och ägg och knäckebröd och folle vid ett litet bord där vi 6 trängdes och mös med höstkylan knackandes på fönsterrutan. Mer middagshäng åt folket(oss).

2 kommentarer:

Cidden sa...

Jag har iofs alltid lagt märke till hur nära släkt just du är med våra vänner från djungeln.

Magnus sa...

du, passa dig för för mkt lakrits.
du minns väl han cornelius på hvitfeldtska som åt en hel låda stena-linelakrits och fick hjärtstillestånd så han ramlade av sin cykel och fick asfaltstatueringar i hela ansiktet som såg ut som stora jävla svarta finnar...

inte att rekommendera.