tisdag, april 15, 2008

Madagascer i mina brascer.

Nu har jag bestämt mig, inget mer snack, inget velande. Eller vi får se, kanske blir det lite velande men så här ska det hända:

Innan 2011 har jag åkt till Madagascar.

Det finns några olika anledningar.

1. Douglas åkte dit för sin bok Last chance to see. Han åkte även till Komodo, som jag som bekant redan besökt.

2. "Off the coast of main land Africa" ligger så himla bra i munnen.

3. Det finns massor av lemurer där. Med långa pekfingrar. Jag har tidigare skrivit om min förkärlek för uttrycket 'konvergent evolution" och nu vill jag se resultatet av det.

4. Man vet aldrig hur länge Madagascar finns kvar som det ser ut idag.

5. Madagascar är en ö som är mycket större än en hatt men väldigt mycket mindre än månen.

Nästan alla mina anledningar är Douglasrelaterade men så är han också den största anledningen till att jag tycker evolution är roligt, förutom då anledningen att det faktiskt är roligt. Eller åtminstone resultatet av den.Själva evolutionen är troligtvis det långtråkigaste som finns, åtminstone om man måste sitta och titta på hela tiden.

2011. Möt mig där.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Ja, vem vet wille. Om det fortsätter med såna här framgångar för mig så kanske jag har råd att åka med dig dit.
Då kan vi leka mattias klum också.

Karin sa...

Jag var pa Madagascar for ett par ar sedan. Jag badade i det turkosa havet, plockade mango fran traden och asgarvade at de jatteroliga lemurerna. Du maste absolut aka dit, sa fort du bara kan.