onsdag, april 09, 2008

Mannen på gatan

I mitt hus bor det en man som jobbar på en tidning. För några minuter sen när jag kom hem från mitt jobb, som går ut på att sitta och titta på en dataskärm medans datamaskinen låter som en väldigt trött sälunge, så stod han utanför våran port och rökte. Under armen hade han dagens nummer av tidningen där han är anställd.

"Du ska inte ta med dig jobbet hem", skämtade jag grannvänligt. "Nä" svarade han.
I min hand höll jag en banan och ville titta menande på den och säga att jag också tagit med mig jobbet hem och på ett fyndigt sätt antyda att jag minsann jobbar med bananer. Men det fanns aldrig nån öppning.Ett Nä är ett Nä.

5 kommentarer:

Magnus sa...

Så är det i stockholm, social kyla och storstadsstress.

Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

you're back :D

Anna sa...

välkommen tillbaka!

bi - satsen sa...

tackelitack, nu är det vår!

Anonym sa...

Jag får spader! Jag älskar att läsa denna blogg! *Ska kunna hela bloggen utantill innan jag fyller 74*
/Norrlänningen =)