lördag, augusti 23, 2008

Wintertidhsparadox

Efter ytterligare en alldeles för lång arbetsdag/kväll bara några dagar innan 2 års slitande kommer till sitt slut, ligger jag i sängen och försöker sova när jag inser att det inte går förrän jag har formulerat på ett vettigt sätt varför jag aldrig kommer resa tillbaka i tiden. Det här kom jag fram till:

Jag har aldrig träffat en framtida version av mig(såvitt jag vet) som har rest hit i en tidsmaskin, och därför kommer jag aldrig göra det för då borde det redan ha hänt.

För att förtydliga :
För att mitt framtida jag ska kunna träffa mitt dåtida jag så måste mitt dåtida jag redan ha träffat mitt framtida jag och därmed fått reda på att jag nån gång i framtiden skall resa tillbaka i tiden och träffa mig själv, men eftersom jag inte gillar att göra som folk säger så kanske jag pågrund av att mitt framtida jag kommit och hälsat på, aldrig bygger den där tidsmaskinen i framtiden vilket gör att jag aldrig åker tillbaka i tiden och säger åt mig att bygga tidsmaskinen vilket leder till ATT jag bygger tidsmaskinen vilket leder till att jag inte gör det, vilket leder till att jag gör det,,osv osv.


Sen kom jag på att bara för att jag inte träffat mitt framtida jag än så betyder det ju inte att jag inte kommer åker tillbaka i tiden , men längre fram i tiden än vad jag är nu.

2 kommentarer:

helenkan sa...

Du har jobbat väldigt hårt både länge och väl...hej, kom och drick öl en kväll

Anonym sa...

ja, men jag hade redan lagt upp...