torsdag, januari 29, 2009

Secret of/Curse of/Escape from

Här står tiden stilla. Eller den kanske inte står stilla men den gör inte så himla mycket väsen av sig. Jag har varit här på Koh Chang nu i drygt 10 dagar och lyckats uträtta exakt ingenting.
>Dom första fyra dagarna spenderade jag i total avskildhet efter att ha rest runt med folk i 3 veckor. Jag låg blundades i en hängmatta och lyssnade på podcasts och ljudböcker dygnet runt tills Monica frågade varför jag låg där och garvade hela tiden. Då började jag hänga med henne och hennes rumskamrat Anna som tyvärr lämnade oss efter 4 dar, alltså hon är inte död, men hon var tvungen att åka tillbaka till Tyskland och intervjua en seriemördare i hans cell precis som Lammen tystnar för hon pluggar kriminologi som en tysk-karibisk Clarice Starling ungefär.

>Jag och Monica har planerat en expedition till en av dom små öarna här utanför för att campa på stranden några dagar och ha ö-råd och sånt, men pågrund av vårat gemensamma intresse att ligga i hängmattor och inte göra nånting alls så har vi ännu inte fått arslet ur men vi har iallafall gjort en lista på saker vi måste köpa innan vi åker.

listan inkluderar men slutar inte med:

-2 machetes
-2 knivar
-Burkmat (ifall vi inte är så bra på att jaga och fisk)
-Kastrull
-Metalplatta som kan agera stekpanna
-Massa rep så vi kan binda ihop saker, typ träd och sånt
-En låda Singha
-15 liter vatten
-Ris

Våran orginalplan var att paddla luftmadrass ut för det är bara nån kilometer men allteftersom förnödenheterna växte så insåg vi att vi nog måste anlita en liten fiskargubbe som kan köra och hämta.
Vi skulle åka till marknaden för en liten stund sen och shoppa men saker kom ivägen, som att vi blev hungriga och det faktiskt är bättre att åka på morgonen ändå och att vi ändå inte orkade bära så mycket just idag.

Oh och alltså jag kommer inte hem nu den 3e februari så ni kan avbeställa champagnen..Tänkte ta en sväng till Burma, eller Myanmar om jag ska vara viktig, så nytt hemresedatum är tolfte mars.

Om jag vore mer avslappnad skulle jag vara dödsförklarad.
Alltså inte för att skryta för dom av er som jobbar häcken av er just nu.
Jo och Mirja berättade att hon flyttat till stockholm, typ 100 meter från mig vilket är roliga nyheter förstås.

Inga kommentarer: