torsdag, september 03, 2009

Den nya vägen

Eftersom livet i backspegeln alltid bara är ett virrvarr av öl, födelsedagar, torsdaskvällar och bilresor till göteborg, så är det bra att kategorisera sina upplevelser för att inte helt tappa minnet. Jag gillar att måla med väldigt stora penseldrag och har därför valt att dela upp mitt livs epoker i adresser. Alltså för att slippa mikroanalysera allt och komma ihåg specialtillfällen där kanske bara egentligen hände en rolig grej så slår jag ihop allting som hänt under den tiden jag bor på samma adress till en enda vecka i minnet. Några exempel:

1.På madbäcksvägen var jag liten

2.På sanktgöransgatan var jag äcklig, solade solarium och åt mycket korv med bröd och samlade ihop pengar till min eftergymnasietresa

3.på, herregud jag minns inte vart jag bodde/där föll det resonemanget/, i sundbyberg iallafall hade jag långt hår, åt mycket kebabpizza och var sambo och sjöng singstar

4.På kocksgatan hade jag katter, var mycket på Carmen, skaffade facebook, fick massa nya vänner, och badade badkar och åkte till soptippar i en volvo.

Så tänker jag. Man behöver inte vara så noggrann.


Nu på min nya adress vet jag inte vad som kommer hända än. Det är här dom nya, vindlande willevägarna har sin början, och vart dom slutar; ja det vet bara Strindberg i sin himmel.

Inga kommentarer: