fredag, september 04, 2009

Jag har ett problem. Jag packade upp mina böcker/serier/dvder idag och insåg att om man inte kände mig och bara tittade i min bokhylla så skulle man kunna tro att
1) Jag är ett barn
2) Jag läser inte böcker

Fördelningen ser ut ungefär såhär:

60procent serier
20procent dvder
20procent böcker

Det ser dåligt ut. Jag har ju faktiskt läst väldigt många fler böcker än vad jag äger; problemet är att jag rätt ofta ger bort böcker när jag läst klart dom eller lånar ut dom och glömmer bort det. Ganska ofta hamnar böcker i badkaret också vilket inte gör dom speciellt presentabla. Men jag läser ju faktiskt ganska mycket böcker,iallafall periodvis; men det skulle man inte kunna tro om man tittade i min nyupppackade bokhylla. Bara på min senaste långsemester läste jag drygt 39 romaner och en faktabok(Om Genghis Kahn); eller om man så vill 8400 sidor(om man lite lågt räknar varje bok till 210 sidor), eller 60 sidor om dan om man låtsas att jag läste precis varje dag. Men det finns det ju inget bevis för eftersom jag gav bort allihopa till en thailändare som skulle starta ett bibliotek.
Jag har två alternativ här:

1) Försöka göra en lista med hjälp av min adressepok-metod över alla böcker jag har läst i livet och sen köpa varenda en för att ge min bokhylla den dignitet den förtjänar

eller

2)skita i vad folk tror och fortsätta med att stolt paradera kalleankaspocket nr.39 och årgångslarsson från 97

Ska tänka lite på saken.

Inga kommentarer: