söndag, september 02, 2007

lösryckt från bilen igår.

Sitter och slumrar i baksätet på Dahlens från föräldrnarna inköpta Volvokombi. En riktig vuxenbil. Peter Pan har köpt Kapten Kroks Piratskepp och övergivit dom vilda pojkarna. Jag stal precis ett nördigt mac-skämt från Douglas Adams och sa att det var ironiskt att dom gamla macbooksen hette "power books" eftersom deras största svaghet var just batteritiden och att dom är lite som grönland på det sättet. Att vara döpt efter sin största svaghet.

Jo, den här bilen jag sitter i. Varför sitter jag i den? Jo nu är det nämligen så att vi resenärer i den här bilen befinner oss i en ganska unik position. Hah,! nu berättade Erik en anekdot för Tobbe. Jag hörde inte riktigt vad han sa men historien slutade iaf med att erik skrattande utbrast "...HAHAHA också SPRACK dom i GRENEN!". Historier som slutar med att nåns byxor går sönder går aldrig ur tiden. Jo iaf. Bilen. Vi gör en ganska speciell resa idag. Vi kommer nämligen när vi har kommit fram ikväll ha besökt dom tre svenska kronorna. Dom tre största städerna i sverige på en och samma dag.Göteborg, Stockholm, Malmö. Jag tror iaf att det är dom som är dom tre kronorna i "tre kronor". Jag vill gärna tro det. Det gör inget ifall dom inte är det är fortfarande ganska kul att ha vart i alla tre städerna på en och samma dag.

Anledningen till våran vldigt långa bilresa är att vi är på ett mission att hämta Erik från malmö för att han ska bosätta sig i Stockholm. Vi åkte klockan 9 imorse ner till Malmö där vi i stortsett bara satte ner handen på marken vid möllan och skrek "TAG!YOU ARE IT!" och sen vände tillbaks mot Huvudstaden. Vi åkte alltså ifrån göteborg som vi åkte till med tåg igår kväll. Spännande det här. Det här blev väldigt förvirrat. Nu kör vi förbi High Chaparall.

Inga kommentarer: