torsdag, september 06, 2007

Nytt e nytt e nytt e gammalt

I höst har jag tänkt att renovera mitt kök. Från scratch. Ut med varenda molekyl.Väggar, golv, vitvaror och skåp. Men inte riktigt än, För det är rätt mycket som måste klaffa innan. Pengar, tid, kattvakt, hantverkare, bla bla bla. Men det kliar i fingrarna att få förändra, så ikväll när jag kände att det var ovanligt mycket vardag; 'Aj, robot' på tv, middagen redan uppäten och inget speciellt spännande på interweben och för trött för att gå ut och drecka öl eller dylikt, så började jag möblera om. Eller jag har ju inte så hemskt mycket att möblera om eftersom min lägga är liten som en skolåda men jag har roterat soffan 90 grader(imorgon kommer dahl att säga, 'är det inte lite svårt att sitta i den då?'). Mitt spejs ser nu faktiskt lite större ut.

Jag har uppfunnit ett nytt hörn som jag inte sett innan, där jag skulle kunna ställa en fotölj och jag har friat upp en väg där jag kan sätta upp alla mina hyllor så fort håkan känner sig snäll och god. Jag är ganska nöjd med arrangemanget. Fast jag måste köpa en ny matta.

Inga kommentarer: