måndag, september 08, 2008

Den vanliga människan

Efter en morgon påbörjad på ett tåg i sydnorrland tillsammans med sveriges livsblod: den vanliga människan, sitter jag nu med värkande leder efter en hård arbetsdag i min soffa för att fortsätta höstens uppdrag. Höstens uppdrag är att bli en av dom: En vanlig människa.

Saker jag hittills gjort som gör att jag är lite mer som en vanlig människa:

1.Köpt en jacka som jag faktiskt använder så att folk slipper säga "fryser du inte?" och "Är det inte kallt" och "Wille, du borde köpa en jacka"

2.Slutat Snusa så att folk slipper säga "vad äckligt det är med snus" och "kan jag få en snus?" och "du har lite bajs där?"

3. Lämnat bort katterna så att folk slipper säga "Är det inte jobbigt att ha två katter i en så liten lägenhet?" och "Vadå, ska jag tömma _lådan_ också när jag matar dom, vad äckligt" och "Alltså wille... Håkan älskar ju dig va och bara 'måste ringa wille' å så va, men alltså, han gillar INTE att vakta dina katter, men du vet..säg till mig bara så 'fixar' jag det". Här betyder "fixar" att vrida nacken av dom. Även en handrörelse för att illustrera utfördes.

Nu låter det ju lite granna som jag gjort dom här grejerna för att göra andra nöjda och glada men så det ju naturligtvis inte, det hade bara inte varit lika roligt att lista dom saker som blir bättre för mig genom att göra dom här grejerna. Den listan hade sett ut ungefär såhär

1. Inte bli sjuk hela tin
2. Sova bättre
3.Lättare att hålla rent och slippa vara låst

Inte så himla underhållande.

Inga kommentarer: