onsdag, september 03, 2008

På teven gråter Ben Affleck för att Jlo är död och hon alven från sagan om ringen jobbar i videoaffär och har andnöd. Will Smith är Will Smith och Kevin Smith har gjort filmen. På plattan står en kastrull He-man-soppa. He-man-soppa är vad jag kallade Bongs köttsoppa när jag gick på dagis, med motiveringen att det gör en stark. Det tror jag fortfarande; imorgon kommer jag flytta berg.

Herregud, det här var ju nästan en dikt, det är inte likt mig, och tillråga på allt så har jag dessutom köpt en blomma. En gul gerbera som ska plantera solen i min lägenhet nu när den kalla och bistra nordanvinden börjar göra sig påmind även här i landets tekniskt sett sydliga del.

Alltså, jag har aldrig fattat varför folk pissar så mycket på Jerseygirl, det mesta med den förutom Jlo(som i ärlighetens namn bara är med i typ 4.3 sekunder) är rätt bra och tillochmed Arwen framstår nästan helt mänsklig, eller så är det jag som är lite blödig såhär på kvällskanten.

Nu är soppan klar.

He-man-soppan.

Inga kommentarer: