lördag, september 13, 2008

here and there and everywhere

Om du om nån månad sådär ställer dig frågan >>Ja var är Wille egentligen?<< så är det inte speciellt konstigt. För jag kommer vara ungefär överallt förutom just här. I november når jag slutet på den långa och envetna process som har varit att göra färdigt spelet och jag kommer gå på en lång och välförtjänt semester. I början på november åker jag till Tokyo där jag ska äta freshnessburgers, titta på robotar, gå på fängelsetematiserad nattklubb och bara allmänt känna som att jag är i framtiden. Sen när vi tröttnat på det megapolis som är Tokyo , bär det av med inrikesflyg till ön Okinawa i stilla havet/sydkinesiska sjön. Okinawa är mest känt för dess stora och många amerikanska militärbaser, samt att det agerade backdrop till en av världshistoriens största underdogstories, Karate Kid 2. På Okinawa har dom även världens äldsta befolkning och medelåldern är ungerfär 322 år. Dom äter bara rå paprika och spelar boule och tränar på sin familjekarate hela dagarna och det ser jag fram emot att ta del av. Karaten uppfanns förövrigt på Okinawa och om jag inte kan göra en ordentlig trana i pallet på dig när jag kommer hem så har jag inte prioriterat mina semesteraktivititer ordentligt. I Början på december flyger vi tillbaka till Tokyo för att förbereda hemfärd till Sverige.

Skulle man kunna tro. Men nejdå, jag tänker att när jag ändå flugit 16 timmar så kan ju få valuta för mina flygtimmar och tar istället och klimatförstör mig till Thailand där några andra av mina kära kollegor kommer anlända samma dag. Där ska jag fortsätta med att göra ingenting, förutom kanske lite ladugårdsfighter där jag kommer spöa skiten ur motståndet med min nyinlärda myiagi-do karate. Sen 22e december flyger jag hem och landar hemma hos mamma mitt på dagen dagen innan julafton. 7 veckor lite drygt blire i utlandet och jag känner att det är lite som en etch-a-sketch-omstart på livet efter detta traumatiserande 2008.

Nu ska jag städa.Duscha.Äta.Åka gruppbuss till Adelsö. Fira att Carro fyller 30.

Inga kommentarer: