måndag, november 24, 2008

Ett steg för min hunger

Jag har ljugit.I minst tusen år. Iallafall om man får tro min tunga. Min tunga är så svart att man skulle kunna tro att jag har ätit bläckfiskbläck -Och det är precis vad jag har gjort.

Dom senaste veckorna har vi haft oumbärlig hjälp av Tomoko som hjälpt oss bort från hotelluncherna och in i det japanska finrummets innersta kulinariska kammare. Vi har ätit rå lever, rå bläckfisk i snorsås, bläckfiskbläck, inlagt sjögräs, hundra olika sorters sake(fast alltså druckit), löv med snor på, rå ål(onagi!), Nedsmält skogsande(också som snor). Här i japan äter man mycket saker som egentligen påminner om snor men som är ganska goda med wasabi och öl. Fast man funderar lite på om man inte skulle kunna skära bort mellanhanden så att säga och bara äta wasabi och öl.

Det här är inte en klagan, jag är medveten om jag kan låta negativ ibland men allt här är asbra. Ishigaki är ungefär paradiset på jorden och jag har hittat sötvattenskällor i grottor och klappat getter och nästan alltså på RIKTIGT blivit biten av en orm I NATUREN. Jag ska berätta mer om det sen. har laddat ner Karatekid och ska visa för Tomoko nu innan sovdags.

Inga kommentarer: