lördag, december 27, 2008

Alltså för 2 dagar sen på PhiPhi

Jag vaknade av ett skrik imorse och hörde uppjagade röster. Tänkte att någon hittat en insekt i sin säng så jag vände mig och skulle fortsätta småsova. Men rösterna och skriken fortsatte så jag drog på mig byxor å linne och gick ut genom dörren för att se efter vad som försegicks. Där ute stod 3 personer, en gråtandes och skrikandes tjej och 2 killar. Den ena killen verkade försöka stå lite vägen för den andra killen som stod och vrålade 'YEAH YOU FUCKING WHORE! YOU FUCKING RUINED XMAS YOU FUCKING BITCH WHORE BLADIBLADIBLAh'. Jag gick ner för trappan till avsatsen under där dom stod och frågade "Everything ok down here?". Då slutade killen vråla och sprang uppför trappan, förbi mig, och in på ¨rummet som han och tjejen hade tillsammans.
Hon stod kvar där nere och lipade så jag gick ner till henne och killen, som visade sig vara svensk, för att kolla att allt var ok.
Killen förklarade att han precis bara sett den andra snubben freaka ut och börja skrika och veva och undrade om jag kunde hjälpa till att få ut killen från rummet så att hon kunde hämta sina saker. 'Ja, det är klart', sa jag och så vi började gå upp för trappan igen. Då kom den arga killen ut igen och skrek 'ITS OPEN YOU CAN GET YOUR STUFF YOU WHOOORE' och kutade iväg utom synhåll. Jag följde tjejen till rummet där hon upptäckte att han hade slitit sönder alla hennes kläder och slängt alla prylar i marken så allt var paj. Hon undrade om jag kunde stanna kvar och se till att inte killen kom tillbaka medans hon packade så det gjorde jag. Sen när hon var klar frågade jag om hon hade nånstans att ta vägen och hon förklarade att hon hade en kompis på ön hon kunde gå till så jag önskade henne lycka till och hjälpte henne på med ryggsäcken. Då sa hon "Thank you, it can only get better from now though, right?"
'Yeah, I guess you are right' sa jag innan jag gick och åt frukost med mina australiensiska grannar.

Inga kommentarer: