onsdag, december 03, 2008

thairand

När folk whinar på mig för att jag inte tar klimathotet på så stort allvar så brukar jag säga att jag iaf inte är specielt klimatosmart; jag kör inte bil, jag bor litet osv osv, men jag kan inte säga så längre. Idag var jag nämligen en gigantisk miljöbov.

Jag kollade upp min flight igårkväll för att se hur den hade påverkats av bangkokdramat; den hade enligt internet påverkats på det sättet att den ställts in. Ett av dom större sätten en flight kan påverkas. Jag försökte ringa till Thai air i japan men dom hade naturligtvis stängt för kvällen, så istället gick jag upp tidigt och tog första bussen från hotellet till flygplatsen för att se om jag kanske kunde få ett nytt plan; det hade ju inte varit så himla mycket begärt nu när jag ändå betalt fört. Det visade sig att ja, visserligen var min flight inställd men istället skulle jag få flyga till Pattaya på ett plan som gick en timme tidigare, så det var ju en faslig tur att jag är neurotisk och åker till flygplatser alldeles för tidigt.

Jag går på planet och tänker "oj, ja va först på, det har aldrig hänt innan", sen säger en flygvärdinna "You can sit anywhere" när jag letar efter min plats så jag bara sätter mig på första bästa och tänker inte mer på det. Planet lyfter och wooooaaps så är jag på väg till thailand. Jag kollar på film(eller Dexter för att vara precis) så jag är inte så uppmärksam på min omgivning, men efter ett tag tittar jag upp och inser att jag är i stort sett ensam på planet. Det är jag och 3-4 andra personer utspridda över en hel 747:a(en 747a är alltså inte bara en Kentplatta utan även dom där största planen, sån som John Maclane slåss på i Die hard 2). Det kan inte vara klimatsmart. Men jag kände mig som Tony Stark ungefär(alltså Iron Man för er icke-nördar) (Han är jätterik) (så ni fattar vad jag menar) .

Nu är jag iaf i Thailand och ska försöka ta ett standbyflyg till Phuket imorn för att möta upp Rob å Myoda å Jeep å Joch. Jag har precis ätit två stora skålar nudlar med kyckling hos en gammal tant och nu väntar jag på att sjukdomen ska komma.

nota:

2x kyckling med nudlar
1xvatten(50cl)
1xcola (33cl)

totalt:

25 kronor

Jag gav henne femti kronor för att det var så gott. Och för att jag fick the white mans guilt.

3 kommentarer:

helenkan sa...

aaahaha, ja du är hemsk mot naturen. Men som Elly en dag sa till mig: Njut så länge sötebrödsdagarna varar.

Och två, det är så fint att du hela tiden ger sidoinformation så man verkligen förstår, typ det var ett sådan här plan som John Maclane slåss på i Die hard 2, ha fiint!

bi - satsen sa...

jag är inte bara resenär, jag är pedagog också. Om jag inte minns fel är det någon i din närhet som dessutom brukar säga att jag ser ut som en fritidspedagog, så det är nog förklaringen!

Anonym sa...

varför byggde du inte ett fort på 747an?