onsdag, december 03, 2008

Vemodigt är det att lämna Tokyo som nu blivit höst bakom våra ryggar medans vi varit och spankulerat i den södra övärlden med sol på våra nackar. Och lite läskigt.

Men det skall bli spännande att flyga helt själv till Thailand och försöka träffa upp dom andra där. Som det ser ut nu så flyger jag inte till bangkok utan till ett militärt flygfält utanför pattaya så hur jag ska ta mig ner till södra thailand utan att åka rullskridskor(och utan att sluta rulla) vet bara gudarna.

Härlig sak hände just som sammanfattar Japan bra för mig :

Jag sitter på Narita Epress, alltså flygplatsexpresståget. Det är tisdagskväll och därmed nästan hela tomt på tåget. Jag har inte kollat på min biljett utan satte mig bara lite på måfå eftersom det ändå är helt tomt. Efter 10 min kommer en konduktör och tittar på min biljett och förklarar att jag sitter på fel plats, i fel vagn faktiskt och trots att tåget är helt tomt och min egentliga plats är samma klass som den jag sitter på just nu, så följer han mig snällt till min i förväg utvalda plats. Var sak på sin..plats antar jag.

Inga kommentarer: