måndag, april 16, 2007

hello sunshine my old friend

AD-vitaminmätaren slår i taket, fåglarna kvittrar och solen står högt högt i skyn.Vilken dag, vilken helg, vilken jävla solbränna! Trots den datummässiga våren har vi i helgen kastats in i någon sorts fantastisk sommarwarp, där man trots att det inte finns ett löv på träden har kunnat njuta av folköl och sol i vitabensparken, spontana gymnasierejvs i tanto och en tämligen röd näsa! Lördagen började med att jag vaknade vid 9 och spenderade ett par timmar i fönstret där jag ringde och väckte mina vänner ur deras alkoholtyngda slummer från min mobila telefon(fantastiskt vad tekniken kan åstadkomma). Efter att Schmarro torkat bakfyllegruset från ögonen möttes vi vid ICA skånegatan och inhandlade gottigheter(eller jag köpte gottigheter, Schmarro kände nåt slags konstigt behov att vara nyttig och fyllde sina kassar med rågbröd och yoghurt). Jag satsade mer på picnicklassiker som baguette, grillad kyckling och philadelphiaost!

Vi begav oss vidare till vitabensparken där vi mötte upp håkanbråkan och Figge för en fantastisk dag i solskenet. Schmarro hade med sig sin fina lilla dator och lyckades pirata sig in på någons skrivarnätverk vilket gjorde att hon kunde liveblogga direkt från parken och ut på the internets!

för att titta på hur hennes livebildbloggande såg ut så kan ni titta här!

Efter att vi bränt oss sönder och samman, begav vi oss vid sextiden mot nästa anhalt, rosenlundsparken där vi hört att det skulle vara rena folkfesten! Fast när vi kom dit så var det bara 3 små gulliga damer med uppäten mat som hävdade att det bara några minuter innan vi anlänt var smockat med MINST 30 pers!kanske 300!vem vet! Solen började gå ner och vi fortsatte vår vandring medans schmarro, håkan och frida gick hem till frida för att badda sina svedda små anleten(i all fairness så var det nog jag som var mest bränd egentligen..) .Kvar i vår muntra vandringsskara var jag och Jochen som vände våra näsor i riktning mot tanto.Där var det gymnasierejv och eldar, vilka visserligen släcktes ganska fort när pappapolisen kom och var arg!
Sen hände det massa andra grejer fast det är mest mer av samma så jag ska spara lite tid åt er genom att säga att vi blev fulla och var lyckliga.

best day ever!
glöm inte att kolla på schmarros livebloggbilder!

3 kommentarer:

Magnus sa...

ja det var härligt i helgen. tråkigt att du inte var här för jag spelade kubb i slottskogen jag.

återigen, när f-n tänkte du komma ner? jag är troligen bara ledig v31 i sommar och då har jag o grabbarna hyrt en stuga i skärgården som vi ska förstöra.

Cidden sa...

Jag hävdar med bestämdhet att jag var den som blev rödast i fejan.

Schmarro sa...

jag hävdar samma som håcke.