torsdag, april 05, 2007

vacker som en flygplats

ok, nu har jag inte vara svenska specialbokstaver sa det har blir kanske helt olasbart men skit samma. Jag alskar flygplatser!det ar sa mysigt, folket, ljuset, maten och stammnigen ar alltid tiptop.Igar kvall gillade jag flygplatsen sa mycket att jag bestamde mig for att stanna pa den typ 7 timmar langre an vad jag hade tankt fran borjan. Mitt plan till London som skulle ga klockan 5 pa eftermiddagen visade sig vara forsenat till klockan 12 pa natten.Jag hade naturligtvis redan last allt jag hade med mig redan nar jag kom till flygplatsen sa jag stirrade pa en vagg i 6 timmar och retade mig pa saker. En sak jag retade mig pa var att en fjardedelspizza kostade 65 kronor.For att bli matt hade jag alltsa varit tvungen att kopa pizza for drygt 260 spann och det hade jag verkligen inte lust med, speciellt med tanke pa att dom inte tog mitt kort(ursakta, magnetremsan ar kass, kan du ta det manuellt) sa jag var tvungen att grava i min ganska magra reskassa for att betala for den microvagsvarmda diamantochguldpizzan.

Ryan air var dock vanliga nog att kompensera oss for forseningen genom att ropa ut i PAsystemet at "this message concerns passengers on flight fr57 to London stanstedt, we'd like to apologize for the delay and compensate you for the your trouble by giving you a free snack in the bar. Sa jag fick jordnotter. Dom stal 7 timmar av mitt liv och min semester och dodade min englandspepp, men jag fick jordnotter!sa allt var grymt igen.Salt och fettbalansen i kroppen var aterstalld.
Val framme var jag tvungen att lyssna pa brittisk jungle rave i 50 min i bilen till claires hus.excellent form!

nu skiner dock solen och jag ar nastan pigg och jag har druckit engelskt te.Allt verkar losa sig!

ooohh, forovrigt for den som ar intresserad sa forsokte jag slata over problematiken med mitt kross-hot mot italienskan pa jobbet men det slutade med att jag rakade forolampa hennes land istallet genom att saga "no, I never make fun of italians, they do that very well themselves".Sa nu ar jag inte bara en som hotar att krossa kvinnor, ,jag ar typ rasist oxa.

Igar fick jag en kram av en uteliggare som jag gav hundra kronor for en situation stockholm.Dom andra runt mig som inte ville ha nan situation stockholm, och troligtvis inte en kram av en uteliggare sag lite putt off ut av kramandet, men jag ar sa himla fordomsfri och fin och odmjuk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du äntligen är framme, jag kan trösta dig med att dina katter mår mycket bra, de vässar klorna på soffan, sängen och gitarrfodralet. Pesto ser jag inte av så mycket, jag tror hon har hittat sin plats bland dammråttorna bakom soffan, Bacon ser jag mer av, han ligger med mig i sängen och stryker sig frenetiskt mot mitt skägg, vilket får mig att nysa. Idag skall jag köpa en spade för att plocka upp deras fekalier så jag inte behöver stå med kvälningar över handfatet som jag gjorde i morse när jag använde mig av hand+toalettpappers-metoden. Ha det fint nu och glöm inte av att du åkte till England för att ha kul!

Staffan sa...

Vad stog det i Situation Stockholm?

bi - satsen sa...

det stod om en snubbe som hade svart att anpassa sig till att sova inhomhus efter att ha varit uteliggare lange.han sa att det var grymt att vara uteliggare.jag tror han romantiserade det hela lite granna.