torsdag, april 12, 2007

When hell freezes over.

utdrag ur middagskonversation hemma hos familjen Clayton efter att jag sagt att jag vill åka till Slough.

Pappaclayton - "Ive actually worked in slough for a couple of years, did you know there is a poem about slough written by John Betjeman in 1937 to protest the industrialization of the area?

wille - Ah yes, "Come friendly bombs and fall on slough, you are not fit for humans now "etcetcetc

mammaclayton - "why wille, you are very well educated!

wille - well, you know, I watch alot of TV.

-tystnad.




här är förövrigt dikten i sin helhet för den som vill vidareutbilda sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) ja det var gulligt sagt av henne, synd att hon ljuger bara.

när kommer du hit då, det börjar suga i willetarmen igen och i sommar ska jag jobba heltid typ hela tiden...
ska förresten starta företag också tror jag, kan du inte komma på ett namn till mig då?

Anonym sa...

Philosophy