lördag, april 28, 2007

Parkour madness

"fan figge jag kan inte bestämma mig om jag ska gå ut eller inte..jag borde gå hem och städa.." sa jag och gnällde en stund över hur stökigt jag hade det och hur trött jag var. Sen ringde Figges telefon och han sa "ja okaj, jag kommer upp till mosebacke", varpå jag "okej doubleyouteeeff jag följer med".Och så började gårkvällen.

Först gick vi som sagt upp till Mosebacke och drack öl med våra föredetta arbetskamrater på Grin i solskenet.Sen blev det kallt och min tunna corporatefridayskjorta ville inte vara utomhus längre så vi rullade ner för backen till Underbara och fortsatte ölintaget.Susanne svidade förbi en stund men deklarerade efter ett tag att hon minsann skulle åka nånstans och spela tv-spel.Så himla rolig är jag att umgås med. jag ringde frida som var på hemmafest med Schmarro och jag köpte några folköl och började bege mig bortåt.Vi satt ute på en byggnadsställning i vårnatten och sippade..i 30 sekunder ungefär eftersom El mundo stängde om 40 minuter och vi gick dit istället.PappaDahl kikade förbi, kallade mig för slipstjuv och lämnade oss lagom till att taxin till Riche bromsade in.Väl framme vid riche bestämde jag mig för att jag inte alls ville vara där så jag gick till tbanan, bestämde mig för att jag inte alls ville betala för att åka hem och att jag skulle parkourhoppabock över spärrarna, tog sats, missbedömde min spritsänkta förmåga att hoppa och slog halvt i hjäl mig. För att rädda den pinsamma situationen skrattade jag högt och sa "ja jävlar". Det var inte alls jobbigt. Public humiliation.

Nu fick jag ett Sms från Mange, "såg en insändare som måste handla om dig 'Du snygging som åkte tbanans röda linje och steg av på slussen, du hade långt blont hår,linne, militärbyxor och kängor.Du gjorde min dag, tack' "

jag förstår inte!

All in all var det faktiskt en ganska rolig fredagkväll om det låter som att jag gnäller lite.

Inga kommentarer: