söndag, april 22, 2007

Wille,Krille,Rille

Efter en regnig vecka sken solen in genom mina stora fönster på kocksgatan och jag fick för mig att sommaren hade bestämt sig för att göra ännu ett gästspel i våra liv, så jag tog med mig "Brev till allmänheten" och gick ner till årstaviken, satte mig på första bästa brygga i solskenet och tänkte njuta av vårvädret. Dock upptäckte jag ganska fort att jag bara lurade mig själv och att det faktiskt var svinkallt så jag började promenera bort mot hornstull för att våldsgästa Figge och tvinga honom att äta pizza med mig. Det var väldigt kallt och blåsigt på vägen dit och när jag väl kom fram så hade jag inga pengar på min mobil och ingen portkod så jag fick vända kosan hemåt igen..men då sprang jag på några andra kära kamrater som jag slog följe med! vi fick den klassiska tobias-touren genom alla antikaffärer på söder, som vi av någon outgrundlig anledning genomlider varje helg och slutade som alltid på Granpa där vi som vanligt inte köpte nåt. Däremot plockade jag upp senaste Numret av nöjesguiden och läste Schmarros intervju med mika.Den var lång och jättebra!tydligen tyckte jag att den var så bra att jag såg extremt koncentrerad ut när jag läste den för det kom fram en främling som bara:

hon -Är det intressant läsning?
jag -va?
hon -Är det intressant läsning?
jag -VA?vad säger du?
hon -ja, alltså är det en bra artikel, du såg så himla fokuserad ut
jag -Ja, eller alltså ja, det är en kompis som skrivit så jag läser...
hon -Ah coolt, alltså jag menade ju inte sarkastiskt "är det intressant läsning" alltså inte, uh, ja... utan alltså på riktigt..
jag -Jaha, uh, ja jo , det är lugnt

Jag är världens sämsta på att prata med okända människor, min första reaktion var att hon var sur för att jag stod och läste i affären, om jag hade en superkraft så skulle det vara en sub-human ability att läsa sociala situationer.

Sen blev det lördagskväll, och vad gör man på lördagskvällar? Jo man går till Debaser! Egentligen skulle vi igår gått till avslutningsfesten för tidningen Sex, men av någon mystisk anledning så blev det inte så, jag tror ingen vet varför och en del mysterier i livet måste det ju finnas.
Vi var en tapper skara pojkar som gick det, Krille,Rille,Wille(jag då alltså) och Tobias. Vi kom senare på att det var lite roligt att vi hette krille,rille och wille.fast inte SÅ roligt.

Jag blev nyfiken på bartenderns piercing som verkade gå rakt igenom näsbenet vid näsroten men hon blev mest sur när jag frågade, jag antar att hon fått den frågan tusen gånger och att jag var en idiot som undrade hur den egentligen satt fast.

Sen Stod Krille och vinglade med ett ölglas i varje hand vid baren och hon bara "du ska dricka ett glas vatten innan du får dricka upp dom där två ölen, varpå jag bara "haha, krille måste dricka vatten" och hon bara pekade på mig och bara "och DU med" varpå jag bara "DOH, yes mam" och skamset fick inse att jag oxå var full och fick straffdricka vatten. Sen hade vi efterfest på vårt kontor och spelade Wii tills vi fem på morgonen begav hos hemåt, skrålandes "ITS PHYSICAL I KNOWWWW NANANnanana ITS STRICTLY INTELECTUAL I KNoooooW tills vi väckt hela södermalm.

Sen när jag kom hem och klockan var fem ringde Caroline och lät lite distressed "kan jag ta en taxi till dig" och jag "uh ok" och tänkte att jag borde bädda min säng om jag skulle ha pyjamasparty, fast när jag skulle rätta till lakanet så råkade jag istället riva av det på mitten så det blev två lakan av det istället, jag tror inte jag vet hur stark jag egentligen är, jag kanske är som hulken, fast på fyllan.Jag är Fullken. Men sen Smsade hon och sa att hon stannade på efterfesten istället så det gjorde inget.Jag somnade.

3 kommentarer:

Schmarro sa...

tack för sällskapet i lgh- och killetandet idag. det var fint som vanligt. och din tröja också, tack för den.

Anna sa...

oh, när främmande personer kommer fram till en blir man som lite halvirriterad när de kommer där och stör ens privata luft, men samtidigt förvånad över hur.. modiga..(eller nåt).. de är som ändå törs vara så pass sköna så de kan prata med vem som helst.

Magnus sa...

hon tyckte säkert du var snygg, tror du inte det? det tror jag.