torsdag, april 26, 2007

Retrospektion

När jag blir stor ska jag sluta skolan, bo i en lägenhet som ser ut som blanding av ett piratskepp och en trädkoja mitt inne i stan, jobba med min hobby med några av mina bästa vänner, som dessutom helst ska bo inte mer än några hundra meter ifrån mig i ungefär likadana lägenheter. Jag ska bara äta precis sånt jag vill; på restaurang, varje dag och äta hur mycket godis och chips jag vill och bara festa och dricka öl precis när jag vill.

Kanske jag tänkte när jag när jag var 10 år gammal. Eller ölen är väl lite av en efterhandskonstruktion, men i alla fall. Hade jag vetat att det var precis så det skulle bli så hade jag nog inte surat lika mycket som jag gjorde. Jag lever ju ut min typiska barndomsdröm. Ok att ibland har man tjej, ibland inte, ibland är det för mycket att göra på jobbet och ibland så är man bakfull. Men på det hela taget så är jag ju faktiskt en ganska nöjd 10åring med ett väldigt stort bostadslån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag visste det, du är 10år!