måndag, juni 18, 2007

Det finns inget dåligt väder,bara bra listor.

några bra saker med Hultan 2007 i en icke bestämd ordning.


1. Säkert! Need I say more. Det var helt stört bra och det började regna halvvägs igenom vilket jag tyckte kändes helt lämpligt. ibland så är gudarna riktiga stämningsskapare.

2.Jag blev raggad på av en av sveriges mest kända matochvinpersonligheter. Inga namn nämnda, jag är väl inte hänt extra eller? Men uppenbarligen så har personen i fråga helt grym smak.Han försvann dock som ett skott när helena kom tillbaka.

3.Rookiescenen.På en festival med lite småtråkiga bokningar och dålig publikuppslutning var Rookietältet en alldeles utmärkt tillflyktsort. Oavsett kvaliten på banden; vilken var väldigt blandad. Och Schmarro var ju naturligtvis grym.

4.Steso Songs och Those dancing days på Rookiescenen var fabulösa båda två.

5.Jag åt kanske den godaste Kebaben i hela mitt liv.Kan ha varit hungern och ölen som hjälpte till med den upplevelsen iofs..

6.Vi fortsatte med våran nya lek att sjunga om folk. Det hjärta finns inte som inte tinar upp efter en tiominuters sång om en själv.

7.Jag sa till Joppe Pihlgren från "Docenterna" att jag har "Bensin i Blodet" som väckarklocka. Han blev glad tror jag. Fast för tillfället har jag ju egentligen bytt mot nåt lugnare...fast det är en grym låt.

8.Att planera en sammanslagning av malmö och södermalm med Skånejulia. Södermalmö kommer slå världen med häpnad.

9.Våran bil.Den var helt pytteliten men vi gjorde många roliga saker i den.Sov, drack, åt, lekte lekar och frös lite emellanåt.

10.Peter jöback. Ok det kanske inte låter helt som mig (även om folk ganska så ofta får be mig hålla tyst för att jag sitter och sjunger 'en helt ny värld' i tid och otid) men han gjorde ett roligt gästinhopp på Laaksos konsert och sjöng duetten Helsinki VS italy(eller är det tvärtom?orkar inte kolla efter)

11.Utan oss, inget dansgolv. vilket dessvärre kan ses med all övertydlighet på schmarros blogg....

det var ju en himla massa mer som var grymt för vi hade väldigt kul trots låg volym men jag måste faktiskt jobba lite ibland också.

en bu-lista kommer säkert senare oxå när jag börjar bli kinkig och hungrig kring lunch.

4 kommentarer:

Magnus sa...

haha. carl-jan och wille hånglar på hultan. vafan gjorde han där!?
eller var det steffo törnqvist som bytt sida?

kul att du skriver igen iaf.

Anonym sa...

Those Dancing Days, Steso Songs, Säkert! och laakso är alla reklamares våta dröm!

"det e sånnahär indieband, vi kan i stort sett placera dem i vilken kontext somhelst och O.C kidsen kommer skrika av förtjusning, Som ni redan vet fixade Kalle "Säkert!" åt loka and its a HUGE success! Vi har redan kartlagt myspace.com på nya intressanta artister samt kopplat dem till potentiella köpare så nu behöver vi inte bekymra oss över target audience på två år. Internet is Fantastic!"

bi - satsen sa...

you sad, bitter, little man.
jag satte upp din skiva igår i min nya display-hylla mittemmelan en bild på min syrra och en bok som heter "bajsplutten".på riktigt alltså.

Anonym sa...

fantaastic!