lördag, juni 30, 2007

lådlabil


Kom precis hem från systemet där håkan inhandlade en låda Staropramen. Jag kom på mig själv med att fascineras av lådan. Då tänkte jag på att jag alltid var lite besatt av att köpa hela lådor av saker. När jag var liten kiddo var drömmen att gå in i godisaffären och bara "ge mig en hel låda turtlestuggumin" och lite senare när jag var ännu nördigare än vad jag är nu och spelade ett kortspel som hette "doom trooper" stod jag och svettades vid disken i leksaksaffären över möjligheten att en dag kunna köpa en hel kartong av dom små silverpaketen som korten låg i; vilket jag faktiskt oxå gjorde vid ett tillfälle, men det var det största antiklimaxet i mitt liv(som jag hade upplevt hittils då alltså, nu rullas dom in på löpande band, antiklimaxerna).

Jag vet inte vad det här betyder eller om alla kanske är lika fascinerade av inköp i stort lådformat men grossistförpackningar är helt grymt.
Förövrigt infriade jag min livslånga önskan om att köpa godis i lådform för några månader sen när jag var hemma hos en kompis och skulle gå och handla. Hon sa att hon absolut inte ville ha nåt godis men eftersom jag inte kan ta order och alltid måste ställa mig på tvären så gick jag till affären och köpte flera kartonger med tablettaskar och kolasnören och hällde över henne som ett vattenfall av socker och färgämnen. Sen svullades det.

Nu svullar nog Håkan på sin staropramenlåda. Jag säger det igen, låååååååda.världens vackraste ord.

Inga kommentarer: