tisdag, juli 10, 2007

1% är galna

Kom hem från lina precis där jag för en gångs skull druckit te. Te är inte något jag dricker, men jag är å andra sidan inte hemma hos Lina normalt sett heller. Under vår 7 år långa vänskap har jag hittils varit hemma hos lina 2 gånger, och den första var för en månad sen(hah, på dagen faktiskt, men vem räknar). Nästan hela vår relation har byggt på telefonkontakt. Vi telefonerade oss genom hela gymnasiet och har fortsatt sen dess. Nu när vi träffas på riktigt så att säga så fortsätter vi liksom prata i telefon fast vi är i samma rum. Vi sitter och gör varsin grej; hon kanske sitter vid datorn och jag kollar i en gammal skolkatalog och babblar. jaja det var inte det jag skulle skriva.

Läste precis i Metro där dom hade en liten undersökning med frågan "Hur många dejter tror du det tar innan man hittar den rätta?"

Frågan är lite underligt ställd till att börja med eftersom det inte framgår om dom menar med EN person eller hur många dejter tar totalt i livet innan man hittat denna "rätta".Watevva.

26% tror det tar 2-6 dejter
1% tror dom hittar rätt på första dejten
8% tror inte dom hittar nån alls.

men så vi har 8% sjukt bittra människor, 26% som verkar rätt normala och 1% kompletta galningar. Men vart tog alla andra procenten vägen? Det kan man undra, sa en flundra.

1 kommentar:

Magnus sa...

och i kina härjar mobben som vanligt, hörde just det här på nyheterna:

chefen för kinas läkemedelsverk har avrättats. han hade låtit sig mutas totalt om ca 6 milj.kr och dessutom begått tjänstefel.

man får passa sig i kina, du får tex inte rita skojiga glasögon på dina datagubbar... då kan det blir arkebusering.