fredag, juli 13, 2007

Sol i hjärta, sol i sinne

Har märkt att mitt humör styrts väldigt hårt av vädret dom senaste dagarna. När det regnar är jag sursmurfen och när det är sol så är jag mig själv igen. Man skulle kunna använda mig som barometer kanske på en båt eller så. "Kapten, Wille verkar sur och bitter, det verkar vara en storm på väg in".

Idag har det dock varit sol och jag har legat vid alexs pärons pool och solat och druckit lättöl. Vi hittade oxå ett kasettband med indisk techno som vi slängde på. Det som först vart tänkt som en ploj visade sig vara helt grymt och vi lyssnade igenom hela bandet och blev lite besvikna när det tog slut. Ikväll SKA jag ta det lugnt, trots att det faktiskt ska regna imorn igen och jag borde utnyttja det faktum att det är lite småvarmt ute så länge som det nu varar. Men gårkvällen blev ganska hård och jag är rätt trött.

Redan när jag kom till Kellys(I göteborg då alltså, inte folkunga..hah big improvement) igårkväll började E och hans kompis dödshota varandra och det blev inte bättre ju längre kvällen gick. Alexs kände sig som ett mobboffer när E la ett tuggummi i hans ölglas. Folk droppade av och tillochslut var det bara jag, Elin, Lina och ett gäng backpackers från världens alla hörn kvar på stars and bars. Jag retade en kanadensare för att dom säger "aboot" och han svarade med att säga att han inte alls fattade "what I was talking aboot". Då skrattade jag. Kanadensare är ganska roliga.

1 kommentar:

Magnus sa...

härligt du. jag hade rätt och ligger numera sjuklig hemma i sängen, i'm lovin it. har spelat tony hawk hela eftermiddagen och är mycket uttråkad och har ont i kroppen.

more to come, få se om vi kan ses ngn dag snart då. blev inga foton f ö, det blev inte molnfritt förrän på eftermiddagen ju.