torsdag, juli 19, 2007

Realtidsfilm.

Asså jag skrev ju om det precis typ i när jag började skriva här men nu är det fan dags för en rerun för nu är jag trött och hungrig. Var precis på bio(bara en sån sak) med tyskan. Vi såg Zodiac som enligt alex skulle vara väldigt bra. Filmen handlar om en sjukt lång mordutredning som tydligen är baserad på verkliga händelser i USA på 70talet och sträcker sig över typ 10 år. Dom första 90minutrarna är skitbra(fan nu börjar jag fundera på om inte Schmarro bloggat om det här också för ett tag sen) och allt känns helt ok. Benen har inte domnat bort än och vi suger förnöjt på våra medhavna hallonshots.

Sen Inser man att den enda poängen som Fincher vill få fram med med filmen är att mordutredningar kan vara sjukt tråkiga. Han har liksom medveten gjort den så realistisk att det känns som man verkligen sitter och tittar på utredningen i realtid. Det känns som att jag har förlorat tio år av mitt liv och jag vill fan ha tillbaka dom. Aldrig har 2:37 känns så långt. Om King kong hade utspelats i det här tempot hade jag vart 97 år gammal nu.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

i'm right behind you brother. eller före, beror på hur man ser på saken. såg den för några månader sedan, DOG.

Magnus sa...

gött med bio.
jag fick första mailet av V på 10 dagar nu. en kylig ton över hela skiten... faanfuck! det är något som har hänt annars skulle det inte låta sådär.