måndag, juli 16, 2007

Semester på hemmaplan.

Känns din umgängeskrets lite förutsägbar? Skulle det vara kul att träffa lite oväntat folk? Vill du ut och resa men är short on cash? Då har jag ett förslag till dig! Backpackers! Dom finns i alla städer, är där för att träffa nytt folk och se nya saker och är definitivt utanför din normala umgängesphere. Det kanske låter lite töntigt, men det verkar vara en grym grej att hänga med dom i stan där man faktiskt själv bor.

I torsdags träffade jag på Stars and Bars en snubbe från Kanada och en tjej från tyskland. Jag tog hennes nummer och kollade igårkväll vad dom hade för sig och vi möttes upp på Henrikberg och hade skittrevlit och efterfestade här hemma hos morsan tills 6 imorse med en till kille från england som Couchsurfar och hade råkat hamna hemme hos den tyska tjejen(förlåt ifall vi väckte dig momi....)

Idag hängde vi hela dan och var i slottsskogen och kollade in djuren och sen drog vi ut till saltholmen, plockade med oss thaikäk och satt på en klippa och tittade på solnedgången över skärgården och sen drog vi in till stan och drack mer bärs. Det kändes som att jag också var ute och reste, helt grymt! och mycket billigare än en flygbiljett till thailand. Imorn åker snubbarna tillbaks till sina hemländer, och det var faktiskt ganska emotionellt när man sa hejdå men tyskan ska vara kvar ett tag till så jag har nog tänkt fortsätta min låtsasutlandsresa. Det gör om inte annat den gamla dammiga hemstaden lite intressantare.

1 kommentar:

Julia sa...

ja det är ngt med backpackers. men du får inte börja skryta med hur magsjuk du blev i lysekil eller hur mycket e du tog när du var på fullmånerave på brännö brygga. använd solskyddsmedel gör inga hennatatueringar och åk inte motorcykel utan hjälm. be safe on your trip