torsdag, juli 12, 2007

Momi och kampen MOT tiden

Ikväll är jag trött. Trött av allt regn. Så jag sitter inne och ska gå och lägga mig tidigt med en liten förhoppning om att det skall bli bättre väder imorn. NEJ VÄNTA STOPPA PRESSARNA. Tydligen skall jag inte alls sitta inne. Jag fick precis besked om att jag borde gå och dricka öl istället. Så det ska jag göra nu. Med ett paraply.

Jo fast iaf min lilla momi. Hon är en väldans tidsanpassad mamma för det mesta, hon chattar, skypar, har en förvånansvärt liten desktopdator och tillochmed en Wacombräda. Men ibland glömmer hon bort sig.
Jag sitter vid datorn och hon kommer in och frågar:

- Ska du inte göra nåt ikväll?
- Nä jag är trött, jag ska nog bara bada å gå och lägga mig
- Är det inget kul på tv då?
- hmm..vet inte
-Vill du att jag ska hämta en tidning så att du kan se vad som kommer på tv?

Jag förklarade för momi, lite onödigt arrogant som jag är, att jag faktiskt sitter här vid en dator som är kopplad till internet och att internet innehåller ungefär all information om allting någonsin, men att det var väldigt snällt av henne att erbjuda sig hämta tidningen. Det var inte meningen att låta arrogant, jag försökte bara vara rolig. Men jag tror hon fattade och tyckte det var kul. Fast jag kände mig ungefär som comicbookguy i Simpsons efteråt.

Nu ska jag iaf dricka lite öl.

1 kommentar:

Magnus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.